Sivut

maanantai 23. helmikuuta 2015

Motivaatio

Heippa! :)

Ajattelen kirjotella teille vähän motivaatiosta, ja sen ylläpitämisestä. Näin omasta näkökulmasta tietysti, mitenkäs muutenkaan ;) Motivaatiosta koskien liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja.

Millä tavoin te pidätte motivaation yllä mm. liikuntaa kohtaan?

Mistä se motivaatio sitte koostuu? Itelläni se koostuu halusta olla terve, jaksaa paremmin niin töissä, koulussa ko vapaallaki, halusta muuttaa omaa ulkonäköä haluttuun suuntaan, ja rehellisesti sanottuna myös siitä, että haluan näyttää muille, että mie pystyn.

Aika useasti on kyllä ollu motivaatio kadoksissa, joskus enemmän ja joskus taas vähän vähemmän.
Mutta onko motivaation puute sama asia ko laiskuus?

Minusta siinä on aika hentonen se raja, että millon vain laiskottais lähteä, ja millon uupuu motivaatio kokonaan. Itellä esim. reilu tunti sitten laiskotti lähteä kävelylle, vaikka niin oltiin sovittu jo eilen että mennään. Motivaatio ei silti ole kadoksissa, luultavasti en olis mihinkään lähteny jos se puuttuis kokonaan :p Ja edelleen helposti pintaan nousee ne vanhat tavat, että yrittää keksiä kaikkia tekosyitä ettei tarttis lähteä. Nytkin koitin vedota päänsärkyyn ja väsymykseen, ettei tarttis lähteä, mutta onneksi tuo hellu puoliksi pakotti lähtemään. Ja eihän siitä voinu lopulta kieltäytyä ko oli tullu jo luvattua ;)
Mutta niin helposti sitä vois vain jäähä sohvalle.. Onneksi en kuitenkaan jääny! Vaikka edelleenkin päätä särkee ja se tietysti harmittaa, mutta enemmän harmittais jos en olis lähteny edes sinne kävelylle :)






Eilen kävimmä yhessä hellun kans LWCPumpissa. Treenattiin levypainotankojen, normi painojen ja maton avulla kaikkia lihasryhmiä. Kyykkyjä, punnerruksia, penkkipunnerruksia, maastavetoja, hauiskääntöjä, vähän lisää kyykkyjä jne! On kyllä vähän joka paikka kipeä nyt, huomaa, että on jotaki tehnykki ;)
Eilen oli kans vähän sellaset fiilikset, että ei millään olis jaksanu lähteä, ja ahisti mennä, mutta sitte oli kuvan mukainen fiilis ko päästiin sieltä tunnilta ^^

Niimpä, asioille häätyy tehä jotaki, jos haluaa että ne muuttuu ;)
(kuva googlesta)

(kuva googlesta)




Sillon ko tuntuu ettei sitä motivaatiota oikein ole, niin kannattaa ajatella vaikka niin, että son aivan normaalia, että se motivaatio joskus katoaa, eikä siitä kannata ottaa sillä tavalla kauheaa stressiä :) Tottakai sitte, jos toista viikkoa jo makkoilee sohvalla, niin täytyy jo pakottaa ittensä liikkeelle, ja koittaa taas löytää se liikkumisen riemu :) Ja uskon että se kyllä löytyy, ko hoksaa taas mikä hyvä fiilis siitä tullee niin henkisesti ko fyysisestikki ;)
Ja toinen juttu mitä voi miettiä on se, että onko mitään järkeä päästää itteä ennään painumaa sinne sohvan pohjalle, ko on jo kuitenki niin pitkällä! Helpompihan son jatkaa, ko alottaa taas aivan alusta koko liikunta, eikös vaan? ;)

Myös pienet palkinnot ittelle voi pitää motivaatiota yllä. Ylipäätään täytyy olla niitä tavoitteita! Ja nehän on jokaisella aivan omakohtaset. Itellä sellasia konkreettisia tavoitteita on painonpudotus, kunnon kohotus ja se, että saisin vähän lihasta näkyviin. Ja tottakai sitä oottaa sitte sitä, että huomais itekki niitä muutoksia, esim. että kasvot kaventuis, ja lähtis tuo vattaki pienenmmään. :D
Itteä voi sitte tiettyjen tavoitteiden toteuduttua palkita esim. uusilla kengillä, uusilla treenivaatteilla, kasvohoidolla, matkalla johonki yms. Ja tässä vaiheessa ei kannata sitte palkita itteä niillä hampurilaisaterioilla, niistä kun ei taija olla iloa ko vain siksi aikaa ko niitä syö. Sen jälkeen tulleeki se ähky ja huono olo, kaduttaa että meni syömään sellasen. Eli mielummin jotaki konkreettista, mistä on iloa pitempäänki! :)

Esim. tällaset olis ainakin itelle aika kiva palkinto ;)
(kuva elloksen sivulta)


Mutta nyt alan syömään iltapalaa, ja kattomaan Rillit Huurussa! Ompahan muuten hulvattoman loistava sarja! :D

Moikka! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun suuresti kommentistasi! <3