Sivut

maanantai 29. helmikuuta 2016

Ravintovalmentajakoulutus

Karambola-yuzu smoothie, jossa oli vaan 1% yuzu mehua ja karambolaakin vain 5%..... Olen hämmentynyt.
Wayne's coffeen antimia, nam! Ylemmässä kuvassa feta-pinaattipiiras. Alemmassa kinkku-juustopiiras.
Täytyy sanoa, että feta-pinaattipiiras vei tällä kertaa voiton ;)
Nämä omput ei puolestaan liity mitenkään koulutukseen (paitsi että sielläkin söin joka päivä omenaa...), mutta tässä on kyllä hyvä yhdistelmä; omenalohkoja ja maapähkinävoita (crunchy, sok.ton.)!

Tosiaan, viikonloppu meni kokonaan ravintovalmentajakoulutuksessa Tampereella. Oli ihan älyttömän mielenkiintonen koulutus, ja voisin edelleen jatkaa!
Päivät oli vaan aika pitkiä, kun sai sen lähemmäs 8h istua vaan.. Onneksi opettaja oli niin fiksu, että oli laittanut kellon soimaan aina puolen tunnin välein, jolloin piti nousta hetkeksi ylös seisomaan. Istuminen kun todistetusti tappaa ;) :D

Omat ajatukset pyöriikin nyt lähes kokonaan ravintoasioiden ympärillä! Vähän turhankin lujaa, kun siitä kärsii jo lähimmäiset :p Täytyy vähän koittaa hillitä, vaikka halu olisikin jokaiselle vastaantulijalle paasata ateriarytmin säännöllisyydestä ja sen istumisen haitallisuudesta, haha!
 ***
Suuri ongelma tuolla koulutuksessa itselle oli eväät. Siis se, mitä evääksi olisi ottanut.
Ensimmäisenä päivänä laitoin reppuun muovipussissa olevia kylmäkalleja, ja sitten voileipää, hedelmiä, pähkinöitä, porkkanapaloja ja raakasuklaata.
Tulos: Ensimmäisen päivän iltana jäääääätävä migreeni ja oksetus... Migreeniin otin kyllä särkylääkkeen, mutta ei auttanut, eikä sitten voinut enää edes syödä kun oli niin huono olo.
Toka ja kolmas päivä mentiin sitten hedelmillä, pähkinöillä, porkkanoilla ja Wayne's coffeen piirailla ;) Oli huomattavasti helpompaa!

Laitan tähän vähän listaa eväistä, jotka säilyvät huoneenlämmössä, jospa tämä jotakuta helpottaisi:
- Hedelmät
- Pähkinät
-Raaka-/tummasuklaa
- Porkkana- ym. vihannestikut
- Riisikakut
- Maapähkinävoi (esim. niiden omenoiden kanssa)
- Kuivatut hedelmät + marjat
- Proteiinipatukat
- Myslipatukat
- Voileivät 
(kannattaa tosin syödä melko nopeasti pois, eikä kannata laittaa vihanneksia väliin...)
- Smoothiet
(ei maitoon tehtyjä, vaan esim. hedelmiä/marjoja, vettä)
- Keitetyt kananmunat
-  Maitorahka, jossa jäisiä marjoja
(Jäisten marjojen ansiosta säilyy suht. pitkään ilman kylmäsäilytystä)
- Paljon vettä!!

Ja tietysti helpoin tapa on käydä jossain syömässä :)

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille! :) 

2 kommenttia:

  1. Kiitos hyvistä eväsvinkeistä! Kiva kuulla, että koulutus alkoi hyvin, paitsi se migreeni. Se on kelju vaiva :( Hyviltä muuten näyttää nuo piiraat!
    Mukavaa viikkoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppas hyvä, toivottavasti niistä on apua, jos sattuu tilanne, että eväitä tarvitaan :)
      Juu migreeni ei ole yhtään kiva :/ Tiesin kyllä jo etukäteen että tulen sen migreenin saamaan kun on eka päivä ja tietysti jännittää aivan sikana kaikki uudet jutut.. :p
      Kiitos, ja samoin sulle kivaa uutta viikkoa! :)

      Poista

Ilahdun suuresti kommentistasi! <3