Sivut

maanantai 9. tammikuuta 2017

Aamuherätykset

Täällä ollaan oltu jo pari tuntia hereillä, vaikka on loman eka päivä ja vaikka kuinka vannoin nukkuvani pitkään :D Näinhän tässä aina käy, hehe.

Oon kerennyt syödä aamupalan ja vähän venytelly ja rullailla takareisiä, kun ovat aika kipeenä eilisestä jalkatreenistä.
Ja itseasiassa sen kummempia en ookkaan vielä tehnyt.

Mulla välillä tylsistyttää nää aamut jos herään jo joskus 6:lta ja en sitten jaksakaan tehdä mitään..

Aamuthan on mulle yleensä ihan supervaikeita, varsinkin työaamut. Tuntuu etten herää kunnolla ennen klo 10:ä. Kotona kuljen ihan autopilotilla ja töissäkin vielä pari tuntia.
Vapaapäivinä herään ehkä vähän helpommin, mutta silloin oonkin nukkunu ainakin kahdeksaan asti.
Meen yleensä nukkuun siinä 10 maissa.

Mä oon huomannu, että tartten aika pitkät yöunet. 7 h ei todellakaan riitä, vaan mielummin vaikka 10 tuntia.
 Joskus ne 10h unetkaan ei välttämättä tunnu virkistäviltä, vaan oon jo sitten iltapäivästä ihan poikki ja täytyy ottaa päikkärit.
Olettaisin tästä, ettei mun unen laatu ole välttämättä kovinkaan hyvää.

Oonkin nyt parina iltana alkanu panostaan tavallista enemmän uneen ja siihen nukahtamiseen.
Koitan olla kattomatta illalla telkkaria, ja sen sijaan juon Good Night teetä ja hieron jalkoihin magnesium uni suihketta.
Tän lisäksi oon myös venytellyt.
Nukkumaan oon menny jo ½-1h tavallista aikaisemmin eli joskus 9- puoli 10 välillä.
 
Mutta koska ne aamut on tosi vaikeita, niin mietin, miten saisin niihin vähän lisää puhtia.
Olisko kellään ideoita tai vinkkejä? 

Mun aamurutiineihin kuuluu kasvojen pesu ja meikkaaminen, pukeminen ja aamupala + vitamiinit (sinkki, D, monivitamiini ja maitohappo).
Tämä siis työaamuina.
Iltavuoroon mennessä samat hommat mutta hitaammalla tempolla.
Ja vapaapäivinä vielä hitaammalla tempolla! Nimim. kohta 3 h ollu hereillä ja noista oon suorittanut ton pukemisen osittain ja aamupalan :D
Mutta varsinkin noihin työaamuihin pitäis jotenkin saada ensinnäkin vähän enemmän aikaa ja toisekseen jotain mielekästä, koska nyt ne aamut on vaan yhtä kidutusta kun tiedän että täytyy lähteä töihin. Mä kun voisin olla aina vaan kotona pyjamassa ilman kiirettä mihinkään..
 Ehkäpä oon jo huomannut noissa uusissa nukkumaanmenotavoissa vaikutusta, mutta työtä on vielä tehtävä, että saan todella unenlaadun paremmaksi.
Ei nimittäin oo kauheen kivaa heräillä monta kertaa yössä, kun sen lisäksi jo itse nukahtaminen on tosi vaikeeta ja jopa ahdistavaa.
  
Mutta ajan kanssa ja pikkuhiljaa :)
Onko siellä ruudun takana muita huonosti nukkujia?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun suuresti kommentistasi! <3