Sivut

perjantai 13. tammikuuta 2017

Venyy venyy..

Tiedättekös mitä!
Oon keksiny nyt vihdoin ja viimein sen jutun, miten saan aikaseksi venyteltyä!

Mähän olen niin jäykkä ku vaan voi olla, enkä veny mihinkään suuntaan kauheasti. Jäykkien lihasten takia kärsinkin mm. alaselkä ja olkapää vaivoista sekä päänsäryistä.
Eli vois kuvitella, että mulla olis kehonhuolto aika korkeella prioriteettilistalla, mutta näin ei ole.
Ihmismieli on kyllä välillä niin omituinen..
 Mutta kuten sanoin, nyt oon keksinyt sen jälkeen keinon, jonka avulla venyttelyt onnistuu melko vaivattomasti!
Jujuhan on siinä, että merkkaan kalenteriin omat päivät venyttelylle ja teen siitä venyttelyohjelman. Vähän niinkun tekisin treeniohjelman, mutta vaan lihashuollolle.

Eli esim. tällä viikolla ohjelma on menny/menee näin:
Ma: tyhjää
Ti: Jalkojen venyttelyä (etureidet-pakarat-pohkeet)
Ke: tyhjää
To: Selän venytys-kyljet-hartia-niska
Pe: Jalkojen venytys: etureisi-takareisi-sääri-sisäreisi
La: tyhjää
Su: Käsien venytys (kyynärvarsi-ojentajat-hauis-rinta

Tää toimii mulle ihan älyttömän hyvin!

Näin alkuun pidän venytykset kokonaisuudessaan melko lyhyinä, ihan sen vuoksi, ettei mielenkiinto lopahtais kesken kaiken.
Esim tiistaina venyttely kesti about 12 min, sillä venyttelen jokaista lihasta parin minuutin ajan.
Pikkuhiljaa ajattelin lisätä aikaa ja "kierroksia". Mutta kuten sanoin, mielenkiinnon lopahtamisen vuoksi oon aloittanut tosi helposti.
***
Venyttelyssä painotan tällä hetkellä jalkoja. Niitä treenaan eniten, ja ne on myös kaikista kireimmät, joten kohdistan myös venyttelyn niihin.
Myös rintalihasten venyttely on mulla tosi tärkeää, koska ne on tällä hetkellä niin kireät ja jumissa, että se vetää koko ryhtiä kumaraan.
***
Jos on hankalaa motivoida itsensä venyttelemään, kannattaa kokeilla tällasta ohjelman luomista. :)

Miten te motivoidutte kehonhuoltoon? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun suuresti kommentistasi! <3